Chia pudding met banaan en bosvruchten

Ontbijt, tussendoortje toetje… deze feestelijke chia pudding kan eigenlijk op elk moment van de dag wel gegeten worden! En hij zit ook nog eens vol met gezonde ingrediënten.

Ik maakte een paar maanden geleden eindelijk een keer een chia pudding die ik écht heel lekker vond: overnight oats met yoghurt, chia en bramen. Het geheim was om de pudding niet te maken met melk, maar met yoghurt! De structuur is veel lekkerder, en de pudding wordt er een stuk romiger door.

Sinds dat moment heb ik de smaak te pakken en vind ik het leuk om allerlei chia varianten te maken! En het is natuurlijk extra leuk dat de chiapudding zo fotogeniek is. Een simpele pudding ziet er in een glaasje super luxe en feestelijk uit toch? 🙂

Deze chia pudding is gemaakt met een bodem van granola, een laagje yoghurt-chia met bananenpuree, en een topping van Hero minder zoete bosvruchtenjam. Dat maakt ‘m een heerlijk en bovendien aardig gezond ontbijtje.

Chia pudding met banaan en bosvruchten

Servings

2

servings
Prep time

10

minutes
Cooking timeminutes

Ingrediënten:

  • 85 gram magere kwark

  • 2 en een halve eetlepel chiazaad

  • 1 medium banaan

  • 2 schepjes granola naar keuze

  • 2 eetlepels hero minder zoet bosvruchten jam + 1 flinke theelepel

Zo maak je het:

  • Blend de kwark, banaan en de theelepel jam tot een gladde massa. Roer de chia zaadjes erdoor en zet het mengsel voor minimaal 30 minuten afgedekt in de koelkast.
  • Zet ondertussen 2 glaasjes klaar en schep in elk glaasje wat granola, genoeg om de bodem te bedekken.
  • Schep hierna de chia pudding erop, en druk het met een lepel voorzichtig aan tot een egale laag.
  • Meng de 2 eetlepels jam in een kommetje met ongeveer 1 eetlepel water tot een stevige saus. Je kunt ook melk gebruiken, hierdoor zal de jam iets lichter van kleur worden. Verdeel de saus over de glaasjes en strijk het glad.
  • Je kunt de chia pudding nu direct serveren, of (1 dag) in de koelkast bewaren.

Opmerkingen & tips:

  • Afhankelijk van het soort kwark kan je pudding wat te vloeibaar of te dik zijn. Is je pudding naar jouw smaak te stevig, roer dan een klein beetje water of melk erdoor.

Heb je dit recept gemaakt? Show me! 😀 Deel hem via instagram met de hastag #foodiefeest en tag mij via @foodiefeest zodat ik hem gelijk zie. Ik ben benieuwd naar jullie lekkere creaties! 😀

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*